Türkiye’de e-ticaret harcaması kişi başı 276,7 dolar oldu

Kasım ayı itibarıyla Türkiye’de kişi başı e-ticaret harcaması 276,7 dolar olarak belirlenirken, dünya genelinde bu rakam 301 dolar oldu.
Kasım ayı itibarıyla dünya genelinde kişi başı e-ticaret harcaması 301 dolar, Türkiye’de ise 276,7 dolar olarak gerçekleşti.
Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, e-ihracat konusunda ihracatçılara yardımcı olmak amacıyla 25 ülkeye ilişkin bir rehber yayımladı. Bu rehber, gümrükleme süreçleri ve e-ticaret düzenlemeleri gibi konuları kapsıyor.
Rehberdeki 25 ülke arasında Güney Afrika, Nijerya, Çin, Güney Kore, Japonya, Hindistan, Pakistan, Avustralya, Endonezya, Filipinler, Vietnam, Tayland, Malezya, ABD, Kanada, Meksika, Brezilya, Şili, Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri, Almanya, Birleşik Krallık, Fransa, İspanya ve Rusya yer alıyor.
Bu ülkelerin e-ticaret düzenlemeleri, pazar yerleri, hızlı kargo firmaları ve ödeme hizmeti sağlayıcıları gibi önemli bilgilere rehber aracılığıyla ulaşılabiliyor.
Rehber ayrıca, Türkiye’nin küresel e-ticaret görünümüne dair bilgiler de sunuyor. E-ticaretin genel perakende içindeki payı ve kişi başı harcama gibi konular detaylandırılıyor.
Dünya genelinde çevrim içi alışveriş oranı
Dünya genelinde çevrim içi alışveriş yapanların nüfusa oranı yüzde 40,5, e-ticaretin genel perakende içindeki payı ise yüzde 17,9 olarak hesaplandı. Türkiye’de çevrim içi alışveriş yapanların nüfusa oranı yüzde 29,3, e-ticaretin genel perakende içindeki payı ise yüzde 7 olarak belirlendi.
25 ülkeden çevrim içi alışveriş yapanların nüfusa oranı en yüksek olan ülke yüzde 84,5 ile ABD, ardından yüzde 81,5 ile Birleşik Krallık ve yüzde 78,8 ile Çin geliyor.
Çin, e-ticaretin genel perakende içindeki payının en yüksek olduğu ülke olarak yüzde 27,8 ile öne çıkıyor. Bunu yüzde 26,7 ile ABD ve Birleşik Krallık takip ediyor. En düşük pay ise yüzde 1,6 ile Nijerya ve yüzde 2,9 ile Mısır’da görülüyor.
Kişi başı harcama verileri
Kişi başı e-ticaret harcamasında en yüksek rakam 992,5 dolarla ABD’de, 513,7 dolarla Kanada’da, 479,4 dolarla Güney Kore’de ve 477,5 dolarla Japonya’da kaydedildi. Hindistan ise 31,7 dolarla en az harcama yapılan ülke oldu. Nijerya 48,5 dolarla en az harcama yapan ülkeler arasında yer aldı.